niedziela, 14 grudnia 2014

Chleb ze śliwką i pasta do niego...

Miałam ostatnio przerwę w blogowaniu i gotowaniu spowodowaną ostrym stanem chorobowym moich dzieci i moim. Te małe zarazki oddały mi część swoich oskrzelowych zarazków i mamusie zmogło. Ale dochodzę do siebie i zaczynam w kuchni kombinować.
Z tego kombinowania powstał chlebek ze śliwką i pasta do niego.

                                                                        by Alex

Przepis na chleb pojawił się już wcześniej, ale poniżej przypomnę go. Do przepisu tego zamiast pierwotnie ziaren dodałam pyszne, pachnące śliwki wędzone w ilości ok. 12. Pokroiłam na mniejsze kawałki i dodałam do chleba podczas wyrabiania.

CHLEB ŻYTNIO RAZOWY

Składniki: 450 ml wody, 450 g mąki pszennej razowej, 220 g mąki żytniej, 40 g drożdży, 2 łyżeczki soli, 1 łyżka oleju lub oliwy, wędzone śliwki ok. 12 średnich sztuk.

Wszystkie składniki suche wrzucam do miski. W miseczce łączę ciepłą wodę z drożdżami, po całkowitym ich rozpuszczeniu dodaję olej i wlewam do suchych składników. Wyrabiam ciasto, odstawiam w ciepłe miejsce na ok. 40 minut. Piekę w temperaturze 190-200 stopni ok 50-60 minut.
Jako formy używam keksówki.

                                                                  by Alex

PASTA Z PAPRYKI I BAKŁAŻANA

Składniki: 1 bakłażan, 2 czerwone papryki, sól, pieprz, curry, wędzona ostra papryka.

Bakłażana pokroiłam na plastry i lekko podsmażyłam na patelni z odrobiną oleju. Obrałam ze skórki i drobno pokroiłam. Następnie obraną ze skóry paprykę drobno pokroiła i podsmażyłam z posiekaną cebulą. Gdy papryka i cebula lekko zmiękły dodałam bakłażana podlałam wodą i poddusiłam do momentu odparowania wody. Na koniec przyprawiłam na ostro. Gotowe!

1 komentarz:

  1. Chleb wygląda przepysznie - uwielbiam śliwki w chlebie. I ta pasta, sądząc po składnikach musi być bardzo smakowita :)

    OdpowiedzUsuń