niedziela, 2 sierpnia 2015

Chleb orkiszowy i domowe śniadanko!

Od pewnego czasu z uporem maniaka piekę swoje chleby na zakwasie. Podglądam stronę z przepisami Smakowity Chleb i czasem robię dokładnie wg ich pomysłu, a czasem coś modyfikuję. Nie mam jeszcze takiej fantazji i doświadczenia, aby od podstaw tworzyć swoje przepisy, ale mam nadzieję, że jak nabiorę wprawy to będę sama tworzyć.
To moja propozycja śniadaniowa chleb orkiszowy z pastą fasolową do tego sałatka z pomidora.
                                                                          by Alex

PASTA Z FASOLI

Składniki: puszka białej fasoli, 3 łyżki granulatu sojowego, 1 duża cebula, olej, sól, pieprz, majeranek.

Granulat moczę we wrzątku, aby zmiękł. Cebulę kroję w drobną kostkę szklę na oleju, dodaję granulat i smażę, aby z granulatu powstało coś podobnego do skwarek. Fasolkę miksuję w blenderze z dodatkiem przypraw i oleju,  następnie mieszam ze skwarkami. Nie podaję ilości oleju bo wszystko zależy jaką mamy fasolkę. Wiem z doświadczenia, że różne formy mają różny poziom miękkości.

CHLEB ORKISZOWY

Składniki: 500 g mąki orkiszowej, łyżka soli, 150 g aktywnego zakwasu, 5 g drożdży, 3 łyżki siemienia lnianego ziaren, 2 łyżki ziaren słonecznika, 380 ml ciepłej wody.

Drożdże rozpuszczam w wodzie. W misce mieszam składniki suche dodaję wodę z drożdżami i zakwas. Wyrabiam ciasto, odstawiam na dwie godziny. Po tym czasie przekładam do keksówek, pryskam wierzch oliwą i piekę godzinę w temperaturze 210 stopni.

Dodaję trochę drożdży bo mam młody zakwas. Chlebek jest lekko kwaskowy, lekko zbity, ale mnie osobiście bardzo smakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz