niedziela, 19 lutego 2017

wegański obiad

Wegański obiad dla mnie to zazwyczaj danie jednogarnkowe szybkie i proste. Czasem pozwalam sobie na odrobinę szaleństwa i robię coś bardziej skomplikowanego. Ty razem mimo, iż obiad obejmowała wyjątkowo dwa dania zajął chwilkę.
Zupa powstała w maszynie do robienia m.in. zup. Reszta została wrzucona do wok i była gotowa szybciej aniżeli makaron.
Jedynie trochę pobawiłam się z przygotowaniem śmietanki sojowej, ale efekt był tego warty.

                                                                    by Alex
 KREM Z BURAKA - 4 małe buraki, woda, sól, pieprz, papryka wędzona, chrzan.

Krem z buraka powstał przez wrzucenie do maszyny 4 małych buraków, wody, soli, pieprzu, papryki wędzonej i łyżeczki chrzanu. Chrzanu można dodać więcej jeśli lubi się ostrzejszy smak. Resztę za mnie zrobiła maszyna. Podając zupę dodałam do niej kilka kropli śmietanki z nerkowców.

Śmietankę z nerkowców przygotowałam również w maszynie do zup i mleka. Namoczone wcześniej nerkowce wrzuciłam do maszyny dodałam wodę przegotowaną i załączyłam program  koktajl. Następnie przelałam całość przez sito i powstała śmietanka z nerkowców.

                                                                  by Alex

MAKARON Z WARZYWAMI: opakowanie kolorowego makaronu, 1 duża cebula. 6 pieczarek, 1 cukinia, 3/4 opakowania jarmużu, 1 żółta papryka, puszka pomidorów, sól, pieprz, papryka wędzona, sos chili.

Makaronowa wariacja to kolorowy makaron z warzywami. Zaczęłam od podduszenia pieczarek z cebulą, po kilku chwilach dodałam cukinię, paprykę, a na końcu jarmuż i pomidory z puszki. Całość poddusiłam, aby warzywa nieco zmiękły. Przyprawiłam całość solą, pieprzem, sosem chili, papryką wędzona. Wymieszałam wszystko aby smaki się połączyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz