niedziela, 19 lutego 2017

Wegańskie tzatziki

Wegańską wersję tzatzików robiłam wiele razy, zazwyczaj z sojowego jogurtu. Problem polega na tym, że jak nie mam jogurtu, to nie mam tzatzików. Dlatego szukałam rozwiązania, które dałoby pyszny dip, zbliżony smakiem do oryginału.
Po piątkowych plackach ziemniaczanych z serkiem z nerkowców a'la tzatziki postanowiłam zrobić śmietanę z nerkowców. Jest wspaniała jako baza do tzatzików i jako dodatek do zup. I można ją mieć zawsze kiedy się chce bowiem łatwiej u mnie w mojej mieścinie kupić nerkowce nić jogurt sojowy. I muszę przyznać, że na bazie śmietany z nerkowców tzatziki smakują lepiej.

                                                                      by Alex

TZATZIKI - 1 ogórek, śmietana z nerkowców, szczypiorek, sól, pieprz, czosnek.

Ogórka ścieram na tarce o małych oczkach dodaję resztę składników i już gotowe.

ŚMIETANA Z NERKOWCÓW - namoczone przez dwie godziny w gorącej wodzie nerkowce wrzucam do maszyny do robienia mleka dodaję trochę wody i startuję na programie koktajl. Gdy maszyna skończy dzieło przelewam przez sitko aby pozbyć się niezmielonych części.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz