poniedziałek, 23 stycznia 2017

Kluski na parze, pampuchy nie na słodko.

Moje dzieciaki dostały od znajomej kluski na parze z nadzieniem owocowym. Lubię pampuchy, ale ostatnio nie mam ochoty na słodkie rzeczy więc ślinka mi poleciała na kluskę, ale nie pojadłam. Dzisiaj postanowiłam zrobić swoje, domowe, wegańskie pampuchy z sosem podobnym do pieczeniowego.

                                                                     by Alex

PAMPUCHY

Składniki: 1/2 kg mąki, łyżeczka cukru, 20 g drożdży, 350 ml mleka sojowego, 2 łyżki oleju.

Drożdże rozpuściłam w ciepłym mleku z łyżeczką cukru. Dodałam do mąki razem zresztą składników. Zarobiłam ciasto odstawiłam na ok godzinę. Następnie formowałam kulki i gotowałam na parze. Ja mam urządzenie do gotowania na parze, ale wystarczy garnek z wodą, gaza i garnek do przykrycia. Podałam z sosem.

SOS JAK PIECZENIOWY. 

Składniki: 2 duże cebule, 3 łyżki mąki, 1 łyżeczka papryki wędzonej, 1 łyżeczka płatków drożdżowych, 3 szklanki bulionu, 3 łyżki przecieru pomidorowego, 1 łyżka sosu sojowego, sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie.

Cebulę podduszam z przyprawami, dodaję resztę składników na koniec wlewam bulion. Gotuję do miękkości cebuli, miksuję i zaklepuję mąką.



1 komentarz:

  1. nie jem często na słodko ale to akurat jest genialne alebo z czekoladą, od niedawna używam wolnowaru, trwa promocja na Crock- Pot, oni maja bardzo solidne, spróbuje ich może w tym urządzeniu

    OdpowiedzUsuń