poniedziałek, 23 stycznia 2017

Gości trzeba powitać...

Uwielbiam gdy podczas sobotniego wieczoru odwiedzają nas znajomi. Jestem wtedy w swoim żywiole, zamykam się w kuchni i po paru dłuższych chwilach mam przygotowane smakołyki. Tym razem gdy tylko dowiedziałam się, że odwiedzą nas znajomi przygotowałam hamburgery, kotleciki, sosik i sałatkę. Wszystko w półtory godziny.

                                                                         by Alex

Hamburgery 

Bułki - 400 g mąki, 200 ml mleka sojowego, 12 g drożdży, łyżeczka soli, 2 łyżki oleju, sezam. Wszystkie składniki poza sezamem mieszam ze sobą i odstawiam do wyrośnięcia. Następnie formuję bułeczki i piekę w temp 180 stopni ok 20 minut.

Kotleciki - podsmażyłam pieczarki, ugotowałam pół szklanki kaszy jaglane, 1 cebulę posiekałam i podsmażyłam na złoto. W misce wymieszałam składniki kotlecików, dodałam posiekany koperek, sól, pieprz, 1,5 łyżki mąki z ciecierzycy, łyżkę płatków drożdżowych i łyżkę mąki ziemniaczanej. Wymieszałam formowałam kotleciki, obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na złoto.


                                                                   by Alex

Sałatka to : sałata rzymska, ciecierzyca, pomidorki koktajlowe, oliwki, sól, pieprz, oliwa z oliwek, zioła prowansalskie.
                                                                      by Alex

Kotleciki opisałam wyżej.

Podałam jeszcze ulubioną pastą z ciecierzycy z pomidorami suszonymi w oleju, z czosnkiem niedźwiedzim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz