poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Soczewiczowa zupa z plackami chlebowymi

Jest lato i mega ciepło dlatego też gdy mam dotować to szukasz czegoś szybkiego. Dlatego często żywię się zupą z soczewicy z racji szybkości przygotowania. Zrobiłam do niej jako dodatek placki chlebowe, którymi nieco zadymiłam kuchnię ale było warte.

                                                                           by Alex

PLACKI CHLEBOWE

Składniki: 250 g mąki pszennej, 3 łyżki oliwy z oliwek, 1/2 łyżeczki soli i woda.

Z podanych składników zagniotłam ciasto takie nieco miększe niż na pierogi. Odstawiłam na 20 minut, następnie podzieliłam na 8 porcji rozwałkowałam i piekłam na suchej patelni.

ZUPA SOCZEWICOWA 

Składniki: nieco ponad pół kubka soczewicy czerwonej, pół kubka soczewicy brązowej, cebula, puszka pomidorów, sól, pieprz, papryka wędzona, sos sojowy.

Cebulę pokroiłam i poddusiłam na złoto dodałam soczewicę, następnie zalałam wodą, dodałam przyprawy. Gdy soczewica była miękka dodałam pomidory z puszki.

Fajnym dodatkiem jest również zielona pietruszka, ja tym razem nie dodałam bo okazało się, że zjadłam całość do kus kus.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz