środa, 11 listopada 2015

Kluski śląskie z dodatkami...

Ktoś może powiedzieć znowu kluski. Nic na to nie poradzę, że je uwielbiam jak cała moja rodzinka. Ziemniaki raz są lepsze raz gorsze w smaku, a kluski zawsze smakują. Dzisiaj proponuję kolejną z odsłon obiadu z kluskami czyli kluski z sosem podobnym do pieczeniowego klopsiki sojowe z pieca i smażona kapusta czerwona. Kapusta na zdjęciu prezentuje się dość ciemno jest to spowodowane dodatkiem sosu sojowego ciemnego.

                                                                    by Alex

KLUSKI Z SOSEM

Kluski to ugotowane ziemniaki przeciśnięte przez praskę zmieszane z mąką kartoflaną (mąka stanowi 1/4 ilości ziemniaków), gotowane w wodzie do momentu wypłynięcia.

SOS PRAWIE PIECZENIOWY

Sos przygotowałam podsmażając dwie cebule z dwoma ząbkami czosnku na złoto, następnie dodałam 2 łyżki przecieru pomidorowego i dwie łyżki sosu pomidorowo paprykowego. Całość podsmażyłam, zalałam bulionem. Poddusiłam i lekko zaklepałam. Całość zmiksowałam dla bardziej aksamitnej konsystencji.

KAPUSTA CZERWONA

Poszatkowaną drobno kapustę wrzuciłam do garnka obsmażyłam z dodatkiem oliwy soli, pieprzu i sosu sojowego ciemnego. Co jakiś czas lekko podlewałam wodą, aby kapusta nieco zmiękła.

KLOPSIKI SOJOWE Z PIECA

Pół opakowania granulatu sojowego zalałam wrzątkiem, odstawiłam na 15 minut. Odcisnęłam z nadmiaru wody, dodałam startą drobno marchewkę, podsmażoną 1 cebulę i 1 ząbek czosnku, posiekany koperek. Doprawiłam solą, pieprzem, papryką wędzoną. Zagęściłam 1 łyżką siemienia lnianego i zmielonymi płatkami owsianymi. Uformowałam małe kulki i piekłam ok 30 minut w piekarniku w temperaturze 180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz