niedziela, 21 maja 2017

Zeimniaki inaczej

Myśląc o ziemniakach z piekarnika pierwsze co przychodzi na myśl to ćwiartki ziemniaków lub frytki. Ja tym razem poeksperymentowałam i zrobiłam ziemniaki w typie Hasselback oczywiście w wersji wegańskiej.Efekt był niesamowity mój Tata zakochał się w tych ziemniaczkach do tego stopnia, że kupuje ziemniaki i prosi żeby mu zrobić. Przedstawiam dwie propozycje.

                                                                             by Alex

Ziemniaczki z kapustą kiszoną czerwoną, boczniakami i sosem czosnkowym.

Pracę zaczynam od dokładnego umycia ziemniaków i ponacinania ich tak aby nie przeciąć do końca. Następnie każdy ziemniak smaruję mieszanką oleju i przypraw. U mnie jest to olej z pestek winogron wymieszany z papryką wędzoną, solą, pieprze, majerankiem, czosnkiem.Układam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piekę ok 30 minut w temp. 190 stopni w zależności od wielkości ziemniaka.

Boczniaki opruszyłam solą, pieprzem, papryką wędzoną, maczałam w mieszance mąki z wodą i przyprawami, na końcu panierowałam w bułce tartej, smażyłam na patelni na złoto.

Sos czosnkowy powstał na bazie sojowego jogurtu naturalnego z dodatkiem czosnku, soli i pieprzu.

A kiszona kapusta czerwona miała dodatek cebuli, szczypiorku i odrobiny oleju.


                                                                           by Alex
W drugiej wersji jako dodatki do ziemniaków wystąpił czosnkowy serek z nerkowców i sałatka z mieszanki kiełków, rzodkiewki, pomidorków, kukurydzy i roszponki.

Serek z nerkowców to namoczone wcześniej na 10 minut nerkowce, następnie z odrobiną wody zmiksowane, doprawione czosnkiem solą, pieprzem, czosnkiem niedźwiedzim.

                                                                      by Alex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz