niedziela, 4 czerwca 2017

Ryż ze szparagami.

Szparagi jadłam może trzy razy w życiu za każdym razem w innym wydaniu. Tym razem po ich kupieniu zdecydowałam się na ryż ze szparagami. W zasadzie to takie risotto po mojemu. Nigdy nie robiłam risotta wg tradycyjnego wzoru, wolę takie po swojemu lekkie, ale kremowe.

                                                                    by Alex

Szparagi zielone pokroiłam na mniejsze kawałki, lekko poddusiłam na patelni. Rozmroziłam wegański rosół. Na patelnię wrzuciłam pokrojoną drobno jedną cebulę. Podsmażyłam ją, dodałam ryż. Chwilę smażyłam następnie po trochu dolewałam rosół i mieszałam, aby ryż nie zaczął się przypalać. Gdy całość robiła się sucha dolewałam rosół. Gdy ryż był lekko twardawy dodałam szparagi i czosnek. Gotowała do miękkości. Na końcu dodałam czosnek niedźwiedzi i zieloną pietruszkę. Całość była bardzo kremowa.
Moja Mama nie umiała uwierzyć, że w tym ryżu nie ma grama masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz