niedziela, 13 września 2015

Moja pizza domowa...

Przepis na ciasto znalazłam kiedyś w gazecie, gdzie promowano kuchnię włoską. Oczywiście skopiowałam jedynie ciasto, bowiem pizza nie była w przepisie wegańska. Ciasto jest fantastyczne, gdyż nie wymaga wyrastania, a po upieczeniu jest cienkie i chrupiące. Moja wersja, która powstała w zeszłym tygodniu wyglądała tak:

                                                                       by Alex

Szybkie ciasto na pizze to: 500 g mąki, 25 g. drożdży, 60 ml oliwy z oliwek, łyżeczka soli, łyżeczka oregano, 250 ml ciepłej wody. Drożdże rozpuszczam w wodzie dodaję do suchych składników. Wyrabiam na gładkie ciasto, wałkuję i nadziewam czym tylko chcę.

W wersji powyżej znalazły się: pomidory w dwóch kolorach, pieczarki, cebula, papryka czerwona. Pieczarki i cebulę zamarynowałam w sosie sojowym i oliwie czosnkowej. Jako sos wystąpił chutney pomidorowy z zeszłego roku z dodatkiem świeżego czosnku.
Jak widać nie ma sera ponieważ po przejściu na weganizm zorientowałam się, że ser nie jest mi potrzebny w pizzy, oczywiście jeśli ktoś lubi i nie wyobraża sobie pizzy bez sera można min posypać całość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz