poniedziałek, 26 grudnia 2016

Święta, Święta...

Jak to mówią Święta, Święta i po Świętach. Godziny przygotowań, sprzątania, chwile jedzenia i tyle. Choć tegoroczne Święta przyniosły mi mega zaskoczenie i chwile naprawdę szczęścia i zadowolenie.
Wigilię w tym roku spędzaliśmy u Rodziców na dole, dał się namówić na świętowanie z nami mój kochany Dziadziuś. Od roku jest sam bo Babunia po chorobie odeszła. Dziadziuś ma soje lata w tym roku skończył 90 lat i jest pełen sił i wigoru. Chciałabym dożyć w takiej kondycji tylu lat. Przeżył różne chwile lepsze i gorsze, ale jakoś to go wzmocniło.
Na Wigilię przyrządziłam trochę smakołyków między innymi seler jak ryba po grecku i jakie było moje zaskoczenie gdy z całego zastawionego stołu właśnie tę potrawę jako pierwszą Dziadziuś nałożył sobie na talerz i po zjedzeniu powiedział: przepyszna ryba.Gdy usłyszał że to seler nie umiał uwierzyć i poprosił, abym mu zrobiła na Nowy Rok. Dziękuję Kochany za uznanie.

Poza selerem greckim było jeszcze kilka pyszności:
  • pieczarki jak śledzie curry (przepis z Vege) pieczarki posolić odstawić aż puszczą wodę. Odcisnąć dodać curry, cebulkę, szczypiorek i majonez wegański. Najlepiej zrobić na dień przed jedzieniem
  • tofu jak śledzie - tofu pokroiłam i w słoiku układałam na przemian z posiekaną cebulą. Dodałam ziele angielskie i liść laurowy. Całość zalałam mieszanka wody, octu i soli wszystko po zagotowaniu ostudziłam i zalałam tofu. Odstawiłam na dwa dni w zimne miejsce. 

                                                                             by Alex

  • barszcz z uszkami - barszcz to buraki wywar jarzynowy sól, pieprz, majeranek, uszka nadziane grzybami
                                                                             by Alex

  • pierogi z grzybami i kapustą oraz seler po grecku
                                                                             by Alex

  • opiekane kotlety sojowe w occie, tofu w occie i pieczarki curry
                                                                          by Alex

  • pierogi z kapustą i grzybami 

                                                                  by Alex

  • kapusta z grochem i grzybami i wegański bigos z wędzoną śliwką
                                                                         by Alex

  • uszka z grzybami
                                                                         by Alex

  • seler po grecku
                                                                       by Alex

  • smalec wegański ze śliwką 
                                                                        by Alex
  • drożdżowe ślimaczki z makiem
                                                                    by Alex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz