niedziela, 10 sierpnia 2014

Dwie odsłony burgera...

Od momentu porzucenia wegetarianizmu na rzecz weganizmu bardzo często robię różnego rodzaju kotlety, burgery, placki warzywne itd. Możliwości komponowania dań z dodatkiem kotletów czy burgerów jest tak dużo, jak dużo jest ludzi je robiących, ja dziś pokażę moje dwie odsłony burgerów z fasoli i cieciorki.

                                                                              by Alex

Moja wersja fast food.

BURGERY FASOLOWO-CIECIORKOWE

Składniki: 1 szklanka suchej czerwonej fasolki, 1 szklanka suchej cieciorki, 2 cebule, szklanka płatków owsianych, 3 marchewki, 3 łyżki płatków drożdżowych, bułka tarta, kasza manna, sól, pieprz, curry, papryka wędzona, chili, czosnek granulowany i 2 ząbki świeżego.

Fasolkę i cieciorkę namoczyłam na dwie godziny i w osobnych garnkach ugotowałam do miękkości. Następnie zmieliłam blenderem razem z płatkami owsianymi, dodałam płatki drożdżowe, startą na drobnych oczkach tarki marchewkę i przyprawy oraz czosnek starty na tarce. Do masy również powędrowała zeszklona na patelni pokrojona drobno cebula. Moja masa była dość zwarta jednak gdyby była zbyt rzadka można dodać kaszę mannę.
Burgery piekłam na złoto na patelni.
Następnie zrobiłam z burgera hamburgera wegańskiego.

WEGAŃSKI HAMBURGER

Składniki: burger fasolowo-cieciorkowy, pomidor, ogórek, 3 liście sałaty rzymskiej, musztarda, ketchup, bułka wieloziarnista z zaufanej piekarni.

Bułkę posmarowałam musztardą i ketchupem, na to sałata, ogórek pokrojony w plastry, burger, pomidor, sałata. I gotowe fast food w dobrym stylu. SMACZNEGO!

Z podanej ilości wychodzi dość dużo burgerów więc można uwolnić wyobraźnię i podawać i szamać je z czym tylko nam się zapragnie.
Więc na śniadanko podałam sobie taką kompozycję:


                                                                             by Alex

ŚNIADANIOWY BURGER

Składniki: burger fasolowo-cieciorkowy, ogórek, 3 liście sałaty rzymskiej, 1 pomidor żółty, 1 pomidor czerwony, 2 łyżki tofu tzatziki, kiełki rzodkiewki.

Na sałacie ułożyłam burgera, pomidory i ogórka pokroiłam na mniejsze części i na burgera dodałam tzatziki i kiełki.

TOFU TZATZIKI

Składniki: 1 ogórek dość spory, 180 g. tofu naturalnego, 3 ząbki czosnku, sól, pieprz, garść szczypiorku.

Wszystkie składniki sosu zmiksowałam blenderem doprawiłam i . SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Ja jadam mięso, ale takie wegańskie wersje burgerów też bardzo mi smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich burgerów jeszcze niestety nie jadłam , ale teraz na pewno je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń